Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

17 listopada 2022

Aktualna oferta PBN znajduje się tutaj.

By odbiorca zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – pomocne jako część wieloaspektowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. PBNy są przeważnie wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, pełna nazwa oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności ze zdrowiem, prawem, bieżącymi wydarzeniami i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO