Reklama dla telewizji i internetu – filmy reklamowe

17 lutego 2020

Spoty reklamowe to zwykle półminutowe produkcje filmowe, których kluczowym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być emitowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do sieci WWW doskonałym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, przed teledyskami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Sporo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe zazwyczaj nie przekraczają pół minuty i podają treści w bardzo okrojonej formie, przy ich produkcji istotne jest twórcze, niebanalne podejście do przedstawianego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich twórcy konkurują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę odgrywa także odpowiednio dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów

Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też profesjonalnych lektorów i aktorów. Bazą filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący kreatywnością, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.