Krótko o pozycjonowaniu

17 listopada 2018

Sprawdź, jak zamówić pozycjonowanie

Funkcjonują 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep obuwniczy Żoliborz”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny typ pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to także dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– smartfon LG G6 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów online. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Święto Pracy czy Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść witryny.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]