Google radzi, jak rozpoznać dobrą firmę SEO

7 czerwca 2021

Szukasz informacji o tym, jakie są cechy dobrej firmy SEO? Dobrze trafiłeś!

Kiedy prowadzisz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, zapewne po czasie zastanawiasz się, co zrobić, aby była ona widoczna pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wiadomo przecież, że w XXI w. widoczność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu gros klientów po raz pierwszy przeczyta o twojej działalności. Jak zatem znaleźć solidną firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać sugestii specjalistów.

Jak zatrudnić rzetelną firmę SEO? Google nakręciło o tym kurs

Nie można zaprzeczyć, iż cała branża usług SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i bezustannie rozkwita praktycznie tylko za sprawą Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak m.in. Baidu, Rambler bądź Yandex, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto stara się być widocznym w sieci, powinien powalczyć o swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, gdzie występuje mocna konkurencja, na ogół jest to niełatwe bez wsparcia fachowców z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest czymś nowym, i przyszykowało krótki kurs, jak zatrudnić rzetelną agencję SEO.

Cechy rzetelnej agencji SEO zdaniem Google

Pracownica Google z ponad dziesięcioletnim stażem w kolejnych punktach naświetla, jak zidentyfikować rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:

  • dbałość o całościową widoczność strony www, a nie tylko zdobywanie pozycji w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych działań, np. poprzez ciągły dostęp do statystyk strony i cykliczne raporty,
  • zdolność szacowania budżetu i czasu koniecznego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od szczegółowego audytu strony.

Przedstawicielka firmy Google akcentuje także, iż rzetelna agencja SEO w żadnym wypadku nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, często dającą większe rezultaty zwykle po paru miesiącach działań.