Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

5 grudnia 2020

Audyty stron internetowych - usługi dostosowane do Twoich potrzeb.

Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych czynników, np. organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się witryny, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Oprócz samego zestawienia nieprawidłowości oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod kątem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, jak również bezbłędności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Podsumowując, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Znaki, że należy zamówić audyt SEO

W sieci można znaleźć mnóstwo stron oraz narzędzi, za pomocą których można natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Całkiem sporo. Okrojone dema czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zapewne nie wszystkie. Mnóstwo problemów (m.in. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na audyt SEO realizowany przez agencję czeka się na ogół od kilkunastu dni do około miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów obecnych w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na otwartym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to problemów do naprawienia może być dużo. Jeśli witryna wolno się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na najważniejsze dla klienta frazy, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

Jakie błędy pokazuje SEO audyt?

Należycie wykonany audyt SEO może ujawnić sporo wad witryny, w szczególności:

  • brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • jakość kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej

.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]