Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?
14 września 2018
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią wytyczne sporządzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie musisz martwić się o filtry Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień zupełnie są usuwane z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest po prostu pamiętanie o zasadach, wytyczonych przez Google.