Ściąganie filtra Google – jak zacząć?

21 grudnia 2018

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo działań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.